עמק יזרעאל באביב ובסתיו

“.. נומה עמק ארץ תפארת אנו לך משמרת. ” עמוס באתרים בפריחות ובהיסטוריה עמק יזרעאל נמצא בליבת ארץ ישראל היפה

מרץ 2019
ציוד נדרש
כובע, מים אוכל נעליים סגורות
נקודת התחלה וסיום
התחלה- ברחוב הדס בישוב תמרת. סיום או בבית העלמין של תמרת, או בכביש 7626, 3 ק"מ מצומת נהלל צפונה ימינה אל דרך עפר ליד לולים karit

נקודות חן על הדרך

אם אתם ממש לקראת טו בשבט, אל תחמיצו את השקדיות הפורחות בריח משכר לפני קיבוץ רמת דוד. וגם נקודת רקפות מרשימה מאוד, במגדל העמק בצמוד לפארק ע”ש יצחק רבין

תיאור מסלול

תחילת מסלול ברחוב הדס מצד

כשנכנסים לרחוב, לחפש מצד שמאל גדר ירוקה עם שער. מיד כשעוברים את זה, מגיעים לשולחן קק”ל ואחריו כמה מטרים ורואים לשלט קק”ל. אתם על השביל הנכון.

נמשיך בירידה עד עמק רחב

ממשיכים בשביל הרחב בירידה מתונה. משני הצדדים פריחה יפה וטבע עשיר בחורש אלון מצוי. לאחר כק”מ, נפתח השביל לעמק רחב. כאן השביל נפגש עם דרך רחבה שחוצה את העמק. אנחנו נפנה שמאלה בעלייה.

ירדנו? עכשיו נעלה

עם עלייה בשביל, נבחין מצד ימין בסלע גדול שמכונה בידי מטיילים צעירים “סלע מגלשה”, ילדים אכן מוזמנים לטפס על הסלע ולגלוש מטה בהנאה רבה.עד עכשיו היו שלטים של קק”ל. מכאן ואילך -ספריי אדום על הסלעים, יראה לנו את הדרך.

בסוף העלייה ירידה תלולה

העלייה בשביל תלולה אך קצרה. בסופה דרך חוצאית, אם נבחר בימין-נזכה במסלול רחב עד כביש 7626. אם נבחר שמאלה – נשיג נוף יפה אך מסלול פתלתל וצר, סינגל.

תעלומת הגדר

לכל האמיצים שפנו שמאלה לדרך הפתלתלה: נמשיך בקו הגובה עד שהדרך תרד בוואדי מול תל שימרון (ראה מפה). כאן ניתקל בגדר מחסום שמקיף את התל. יש לנו כמה אפשרויות: או לתאם מראש אם יש לכם קשרים, לפתוח את השער. או למצוא כמה חסונים שיניפו את הכיסא ואותכם באוויר. יש גם אפשרות לטפס עד הגדר ולצעוד לאורכה במעלה הגבעה לכיוון תמרת, עד שמגיעים לבית העלמין של תמרת.
הכי פשוט אבל גם ארוך, זה הירידה בואדי עד לולים ואז לפנות ימינה. כך שהולכים במקביל לכביש 7626. עד שנגיע לרכב שלנו.

יוחאי

אתר זה מוקדש לזכרו של יוחאי אדלר, שכמוני אהב את הארץ ואת שביליה וכמוני התמודד עם המחלה הזו, ונפטר בטרם עת